Vanliga frågor och svar

Vad är ett fruktabonnemang?

Ett fruktabonnemang är en prenumeration på löpande beställningar av fruktleverans.

Är det några bindningstider eller uppsägninstider?

Om inget annat avtalats så är det aldrig några bindningstider men en månads uppsägningstid.

Vilka städer levererar Ni till?

Vi levererar till hela Stockholms län förutom Nynäshamn. Vi levererar även till Uppsala, Arlanda och Knivsta

Betalar jag någon fraktavgift?

Vi erbjuder alltid fri frakt. Du betalar för korgens pris, inget annat.

Hur fungerar det med returkorgarna?

Vi har ett retursystem för våra korgar. När vi kommer med en full korg så tar vi tillbaka den gammla tomma korgen. Det är okej att ha kvar returkorgen vid behov. T.ex. ifall man har en del frukter kvar i gamla korgen.

Hur betalar vi?

Betalning sker via faktura i efterskott. Ex. Ni får en faktura i början av Mars för februari månad. 15 dagar netto ifall inget annat avtalats.

Vilken tid får vi leverans?

Leveranstiden varierer beroende på leveransadress. Vi har som mål att leverera alla våra leveranser innan kl 12. Vill du veta mer exakt när just ni kan få leverans så ka ni kontakta oss.

Hur mycket frukt behöver vi?

Det varierar självklart på hur många som ska ta del av frukten och hur ätglada de är. Monicas frukt har därmed tagit fram en fruktkalkylator för att lättare kunna räkna ut vilken volym som passar just Er.

Kan jag ändra på min beställning?

Du kan självklart justera din beställning. Bara att ta kontakt med oss 3 arbetsdagar innan leverans så fixar vi det.

Hur avslutar jag ett fruktabonnemang?

Skulle Ni mot förmodan vilja avsluta ert abonnemang hos oss så är de bara att mejla oss så ser vi till att du får ett bra avslut.

Levererat med kärlek Sedan 1998

/ Monica